سیب

میدونید مشکل اصلی ما چیه؟

اینکه سرعت کرم ها،کمه!!!

میدونید چرا؟

چون اگه سرعتشون زیاد بود،

تا یه گاز میزدیم به میوه،سریع میپرید بیرون و فرار میکرد و ما ویتامین اضافی نمیگرفتیم!!!

یعنی اینقدر مشکل حاده،که من اگه بدون نیگاه کردن به میوه،اونو بخورم عذاب وجدان میگیرم!!!

مورچه و سلیمان نبی "مجالی برای تامل در خلقت آفریدگار قادر"

روزی حضرت سلیمان (ع ) در کنار دریا نشسته بود،

نگاهش به مورچه ای افتاد که دانه گندمی را باخود به طرف دریا حمل می کرد.
سلیمان (ع) همچنان به او نگاه می کرد که دید او نزدیک آب رسید.
در همان لحظه قورباغه ای سرش را از آب دریا بیرون آورد و دهانش را گشود.

مورچه به داخل دهان او وارد شد و قورباغه به درون آب رفت.
سلیمان مدتی در این مورد به فکر فرو رفت و شگفت زده فکر می کرد.
ناگاه دید آن قورباغه سرش را از آب بیرون آورد و دهانش را گشود.
آن مورچه آز دهان او بیرون آمد، ولی دانه ی گندم را همراه خود نداشت.
سلیمان(ع) آن مورچه را طلبید و سرگذشت او را پرسید.
مورچه گفت :
” ای پیامبر خدا در قعر این دریا سنگی تو خالی وجود دارد و کرمی در درون آن زندگی می کند.
خداوند آن را در آنجا آفرید او نمی تواند از آنجا خارج شود و من روزی او را حمل می کنم.
خداوند این قورباغه را مامور کرده مرا درون آب دریا به سوی آن کرم حمل کرده و ببرد.
این قورباغه مرا به کنار سوراخی که در آن سنگ است می برد و دهانش را به درگاه آن سوراخ می گذارد
من از دهان او بیرون آمده و خود را به آن کرم می رسانم و دانه گندم را نزد او می گذارم و سپس باز می گردم
و به دهان همان قورباغه که در انتظار من است وارد می شود او در میان آب شنا کرده مرا به بیرون آب دریا
می آورد و دهانش را باز می کند و من از دهان او خارج میشوم.”
سلیمان به مورچه گفت :
“وقتی که دانه گندم را برای آن کرم میبری آیا سخنی از او شنیده ای ؟”
مورچه گفت آری او می گوید :
ای خدایی که رزق و روزی مرا درون این سنگ در قعر این دریا فراموش نمی کنی رحمتت را نسبت به بندگان با ایمانت فراموش نکن

موس مردم آزار

باز بگین رعنا اذیت میکنه مردم ازاره


یکی از تفریحات زندگیم اینه که تو خیابون وقتی دو نفر خیلی عاشقونه دارن

از رو به رو میان از وسطشون رد شم

رضا و رعنا

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

خبر جدید


دوستان عزیز از امروز رضا داداشم (اون یکی قلم )نویسنده وبلاگ میشه من و رضا روزی یه پست میذاریم برای رضا نظر بذارید انگار برای من نظر گذاشتید واسه من نظر بذارید انگار واسه رضا نظر گذاشتید خوب بلاخره دوقلوییم دیگه پس هیچ فرقی با هم نداریم

رضا داداش نویسندگیت رو تبریک میگم امیدوارم موفق باشی

عید همگی مباررررررررررررررررررررررررررررررک

خداحافظ ماه پروردگار الرحمن الراحمین

خداحافظ ماه لحظه های افطار و سحر

خداحافظ ماه نعمت و رحمت و برکت

خداحافظ ماه شب های نورانی قدر . .

امشب اگه نظر دادی  جواب ندادم نگران نشو

یه چند ساعتی نیستم نه که ماهم باید برم رویتم کنن !


پ.ن:قالب چطوره؟


گلابی

يه روز يه كاميون گلابي داشته توي جاده مي رفته كه يه دفعه مي‌افته توی يه دست‌انداز،

يكي از گلابي‌ها مي‌افته وسط جاده، بر مي‌گرده به كاميون نگاه مي‌كنه و ميگه:

گلابي‌ها، گلابي‌ها!

گلابي‌ها ميگن: گلابي، گلابي!

كاميون دورتر مي شه،

صداشون ضعيف‌تر مي شه.

گلابي ميگه: گلابي‌ها، گلابي‌ها!

گلابي‌ها مي گن: گلابي، گلابي!

باز كاميون دورتر ميشه، گلابي ميگه: گلابي‌ها، گلابي‌ها!

اما صداي گلابي ديگه به گلابي‌ها نمي‌رسه! گلابي‌ها موبايل راننده رو مي گيرن و زنگ ميزنن به موبايل

گلابي،

اما چه فايده كه گلابي ايرانسل داشته و توي جاده آنتن نمي‌داده!

گلابي يه نفر رو پيدا مي‌كنه كه موبايل دولتي داشته،

زنگ مي‌زنه به راننده و مي گه: گوشي رو بده به گلابي‌ها، وقتي كه گلابي‌ها گوشي رو مي گيرن،

گلابي ميگه: گلابي‌ها، گلابی ها!

گلابی ها می گن: گلابی، گلابی

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اون شور و اشتیاقت تو حلقم ،

واقعا دوست داري باز هم ادامه داشته باشه؟!؟!؟!؟!؟

ادامه نوشته

چتوری ظبان فارثی یاد گرفتیم؟

ما واسه صداهای کاملا مشابه، حروف مختلف داریم

واسه این صدا ۲ تا حرف داریم: ت، ط
واسه این ۲ تا: هـ، ح
واسه این ۲ تا: ق، غ

واسه این ۲ تا: ء، ع
واسه این ۳ تا: ث، س، ص
و واسه این ۴ تا: ز، ذ، ض، ظ

این یعنی:

«شیشه» رو نمی‌شه غلط نوشت
«دوغ» رو می‌شه ۱ جور غلط نوشت
«غلط» رو می‌شه ۳ جور غلط نوشت
«دست» رو می‌شه ۵ جور غلط نوشت
«اینترنت» رو می‌شه ۷ جور غلط نوشت
«سزاوار» رو می‌شه ۱۱ جور غلط نوشت
«زلزله» رو می‌شه ۱۵ جور غلط نوشت
«ستیز» رو می‌شه ۲۳ جور غلط نوشت
«احتذار» رو می‌شه ۳۱ جور غلط نوشت
«استحقاق» رو می‌شه ۹۵ جور غلط نوشت
و «اهتزاز» رو می‌شه ۱۲۷ جور غلط نوشت!

واغئن چتوری شد که ماحا طونصطیم دیکطه یاد بگیریم


پ.ن: ادامه مطلب هم داره ها
ادامه نوشته

داستان پر هیجان

پرستو و پونه و پردیس پریدن پشت پاترول و رفتن پیک نیک

توی راه پسته و پرتقال و پشمک و پنیر خریدند

یه دفعه پاترول با یه پیکان تصادف کرد و پنجره شکست و چرخ پنچر شد.

پاترول پنج تا پشتک زد پرت شد تو پرتگاه

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

تو هم بپر یه پتک پیدا کن بزن تو سرت

بهت میگم چرا؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

تا دیگه این پرت و پلاهایی که رعنا میزاره رو تا آخر نخونی!

اعترافات رعنا:))))

اعتراف می کنم که: بچه که بودم خیلی وراج بودم. برای همین تا از مدرسه می اومدم

همه خودشون رو به خواب می زدن.(البته به نظر خودم شیرین زبون بودم )

اعتراف می کنم که: بچه که بودم وقتی فیلم می دیدم، همش با خودم می گفتم چرا

هرکی از جلو تیر می خوره، از پشت می افته؟ یعنی روی سمتی که تیر خورده نمی افته.

با خودم می گفتم لابد نمی خوان بیشتر تیر بره تو تنشون و دردشون بگیره دیگه…

زلزله


هیچ کمکی از من ساخته نیست فقط میتونم باهاشون هم دردی کنم ای کاش میتونستم

کمکی کنم امیدوارم اونایی که فوت شدن  خدابیامرزتشون و به بازماندهاشون صبر بده ایشالله


پ.ن به احترام  دوستان اذری تا چهارشنبه پست نمیذارم

شب قدر

با اینکه بد سرشتم با توست سرنوشتم  / دانم که در به رویم وا می‏کنی به آهی

ای نازنین نگارا تغییر ده قضا را / گر تو نمی ‏پسندی تقدیر کن نگاهی . . .

چون نامه جرم ما به هم پیچیدند 

بردند به دیوان عمل سنجیدند

بیش ازهمگان گناه مابود ولی 

ما را به محبت علی(ع)بخشیدند. 

با عرض تسلیت در لیالی قدر این حقیر را ازدعای خیرخویش فراموش نکنید.

التماس دعا

*******

دوستان عزیز چند روزی پست نمیذارم

خداحافظ تا بعد از شب های قدر

رانی

از شرکت رانی خواهشمندم یه در هم زیر قوطی بذاره

واسه راحت تر خوردن اون تیکه آخرش

با تشکر رعنا

جوراب یا معده؟

سر پل صراط اولین کسی که جلوی منو میگیره و ازم شکایت میکنه،این معــــده مه!!

ظرف نیم ساعت گذشته اینارو خوردم:

آجیل و میوه!!دلمو زد لواشک خوردم!ضعف کردم،بستنی خوردم!

خیلی شیرین بود، بعدش آلوچه!ضعف کردم،چیپس خوردم!

دلم ترشی خواست،آب انار خوردم!ضعف کردم! کیک خوردم!

سردلم موند چای خوردم!گرمم شد ، شربت آبلیمو خوردم!

ضعف کردم کاکائو خوردم!معده نیست که بدبخت! جورابه

قورباغه یا غورباقه؟

من میخوام ببینم اونی که داشت ذبان فارثی رو اخطراء میکرد

اون روض اول …

چی شد که تثمیم گرفط غورباقه ق اولش غاف باشه غ دومش قین ؟

احوالپرسی

سلاااااااااااااااااااااااااااااااام

 خوبین خوشی سلامتین خانواده خوبن؟همسایه دست راست همسایه

دست چپ همسایه طبقه بالا همسایه طبقه پایین خوبن؟خوشن؟ سلامتن؟

ها چیه خوب سلام احوالپرسی دیگه؟

اها راستی یادم رفت :

.

.

.

.

.

.

.

.

رعنا گلهه گله سنبله رعنا لنگه نداره

 دیگه عرضی نیست جهت یاد آوری بود





هِهِهِهِی جوونی ...

زمان مدرسه با بغل دستیمون که قهر می کردیم وسط میز یه خط می کشیدیم

می گفتیم : وسایلات از این خط اینور تر نیاد !!!

هِهِهِهِی جوونی ...


********


پ.ن:دوستان عزیزی که پیشنهاد تبادل لینک میدید و من شرایط  لینک رو بهتون

میگم شما هم میپذیرید لطفا اگه نمیتونید حتی ماهی یه بار هم سر بزنید

چرا میگین شرایط رو قبول میکنیینمن نمیگم هر روز سر بزنید

ولی حداقل دوهفته یه بار نشد ماهی یه بار

به جون خودم سالی یه بار هم راضیم

اگه لینک هاتون حذف شد شاکی نشید


خدایا!!!!

خدايا فراموش كردن سخته ولي كمك كن فراموش كنم همه چي رو جز تو...


اثر انگشت

اعتراف می کنم وقتی دبستان و راهنمایی بودم بعضی معلما 

 می گفتند باید نتیجه های برگه امتحانارو ببریم ولیمون (پدر یا مادر )

 امضا یا اثر انگشت بزنن منم که همیشه نمره هام درخشان بود 

ناچاراً  مجبور بودم خودم با انگشت پام جای پدرم اثر انگشت بزنم

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پ.ن: چه بچه باهوشی بودم من بگو ماشالله


!!!

سفجفسنج.جانسفناجسجنط سنطجس.


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مگه مجبوری  هرچی میذارم بخونی.

جوراب عزیز

یه جفت جوراب داشتم, خیلی باهم معاشرت داشتیم

توی دوران اوج رابطه مون یه لنگه اش گم شد...

امروز کشومو ریختم بیرون, یهو دیدم اون تــَــه زُل زده تو چشمام!!!!

گفتم : کجا بودی لوتــــــــــی؟!؟!؟

گفت : باس یه مدت با خودم خلوت می کردم, ولی تمام این مدت بوی تو رو می دادم...

بــــــوییدمش... همون لحظه فهمیدم خیلی مــَــــــــــــــــــــــرده!.

سنگم بود با اون بو باید پودر میشد تا الان